Kép: www.greekreporter.com
Az ókori Görögország és istennői adták a hátteret Maria Grazia Chiuri tervező legújabb párizsi Dior divatbemutatójának.
A francia fővárosban, a Musée Rodin múzeumban megrendezett haute couture hét nyitónapjának terveit a hatalom, a feminizmus és az istenségek ihlették.
A bemutatót egy hosszú fehér gyapjúruha és egy hozzá illő köpeny nyitotta, míg más minták a klasszikus korszak szobrait idéző redőkkel készültek.
A ruhákat tiszta, függőleges vonalak, fehér, fekete, bézs, arany és ezüst árnyalatok jellemezték, a lapos szandálok pedig tovább fokozták az antik hangulatot.
"Valójában ezek a tiszta vonalak figyelemre méltó komplexitást rejtenek" - mondta Chiuri az AFP-nek.
Idézte a ház alapítóját, aki szerint ruhái "látszólagos egyszerűségükben" osztoznak az ókori szobrokkal.
Natalie Portman és Rosamund Pike színésznők is ott voltak a VIP-résztvevők között, akiket lenyűgözött a fonalak és gondolatok e fantáziadús fúziója - írja az Associated Press.
A francia multinacionális luxusdivatház az utóbbi időben az ókori Görögországból merített ihletet.
A 2021-es évben Milos szigete volt a háttere az ókori Görögország által inspirált kollekciónak. A kollekcióhoz készült videó, amelyet a Dior YouTube-csatornáján tettek közzé, a lenyűgöző görög szigetet mutatta be teljes szépségében.
2021 júniusában a Dior az athéni Panathinaikos Stadionban, vagyis a "Kallimarmaróban" tartott egy lenyűgöző divatbemutatót a nagy divatház "Cruise 2022" kollekciójának.
A bemutatót a világhírű, történelmi jelentőségű és (ami a legfontosabb) kifejezetten görögös Kallimarmaro Stadionban rendezni egyértelműen az ókori Görögország előtt való főhajtás volt, amely hatalmas inspirációként szolgált a Dior számára. És nem ez volt az első alkalom, hogy a Dior Görögországban igyekezett divatbemutatót tartani. A Kallimarmaróban tartott bemutató valójában a harmadik ilyen volt, az 1951-es athéni Dior-bemutató és egy második, az 1970-es években tartott bemutató után, amikor az ikonikus divatház az Akropoliszon mutatta be elegáns, minimalista ruháit.
Nem Dior az egyetlen alakja a divatvilágnak, aki továbbra is Görögországból, és különösen a görög Milos szigetéről keresi az inspirációt. A híres francia divatház, a Louis Vuitton is a gyönyörű görög Milos szigetét választotta a 2021-es "The Spirit of Travel" (Az utazás szelleme) című márkakampánya helyszínéül, amely az év szeptemberében jelent meg.