Az Egri Görög Önkormányzat blogja

Kalimera Eger!

158 éve született a nagy görög költő, Konstantinos Kavafis

2021. április 29. - kalimeraeger

konstantinos_kavafis_2_gr.jpg

Kép: www.greekreporter.com

Pontosan 70 évet élt az egyik legnagyobb görög költőként számon tartott Konstantinos Kavafis.

Ma egyik elgondolkodtató versével rá emlékezünk.

 

Titkos dolgok

 

Abból, amit cselekedtem és amit mondtam,

ne próbálják meg firtatni, hogy ki voltam!

Valami utamba állt, és átváltoztatta

tetteimet és életmódomat.

Valami utamba állt, és nemegyszer

megállított, mikor szólni készültem.

Legészrevehetetlenebb tetteimből

és legburkoltabb írásaimból -

 

csupán onnan érezhetnek rá.

De talán nem érdemes belefektetni annyi igyekezetet

és annyi fáradtságot, hogy megismerjenek.

Később - a tökéletes társadalomban -

valaki más, aki olyan, mint én,

biztosan megjelenik, és szabadon cselekszik.

Déri Balázs fordítása

A bejegyzés trackback címe:

https://kalimeraeger.blog.hu/api/trackback/id/tr9716517526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása