Az Egri Görög Önkormányzat blogja

Kalimera Eger!

Különleges görög kép esélyes egy fotós díjra

2021. szeptember 20. - kalimeraeger

fenykepezogep_pb.jpg

Nem mindennapi felvételt készített Nikos Samaras, melyet most a “2021 óceáni fényképezés” díjára jelölnek.

A búvár és fotós a Halkidiki-félszigeten található Stratoninál kapott lencsevégre a vízben egy csikóhalat, ami egy orvosi maszkot húz maga után.

Az “óceáni fényképezés” díja egyfajta ünneplése a gyönyörű kék bolygónknak és egy platform is egyben, mely megmutatja, hogy a Föld mennyi kihívással kell, hogy szembenézzen. Samaras képét 3500 másik közül választották ki az “Év természetvédelmi fotósa” kategóriában.

Ez a fénykép egy újabb emlékeztető arra, hogy az emberiség micsoda károkat okoz a bolygón.

nikos_samaras_kep_gr.jpg

Azzal kapcsolatban, hogy hogyan sikerült ezt a pillanatot elkapnia, Samaras ennyit nyilatkozott Facebook post-jában: “Az egyik szokásos merülés alkalmával, amikor az Égei-tenger északi részének gazdag élővilágát akartam fotózni, észrevettem, hogy egy maszk lebeg a háttérben. Kíváncsiságból közelebb mentem, és akkor láttam. Egy ritka csikóhal esett a maszk fogságába, és alig tudott tőle úszni, mert az a farkába akadt. Miután lefényképeztem, megszabadítottam tőle. Sajnos a bolygónk legnagyobb problémája nem a klímaváltozás. A saját tetteinket hibáztathatjuk egyedül.”

Samaras folytatta: “Megdöbbentett és csalódottá tett, amit láttam, de nyugodtnak kellett maradnom, hogy elkészíthessem a képet. A pandémia kezdete óta eldobott maszkok és gumikesztyűk tucatjait láttam a tengerben lebegni.”

A bejegyzés trackback címe:

https://kalimeraeger.blog.hu/api/trackback/id/tr5516694942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása