Az Egri Görög Önkormányzat blogja

Kalimera Eger!

„A tanulás megfiatalít”

2020. szeptember 17. - kalimeraeger

nikos_karydis_gr.jpg

Kép: Greekreporter

Vallja a Thesszaloniki Aristoteles Egyetem legidősebb diákja.

Nikos Karydis 82 évesen nyert felvételt a felsőoktatási intézménybe, fizika szakon kezdi meg tanulmányait. 77 éves kora óta esti iskolában képezte magát, és ezzel az újabb lépéssel is bebizonyította, hogy a tanulás kortól függetlenül életünk része lehet.

Nikos Korfun látta meg a napvilágot, ahol 1950-ben fejezte be az általános iskolát. Családja 1952-ben Pireuszba költözött, mert a szigeten, ahogy Karydis visszaemlékezik, nem volt mit enniük.

„Jó és okos diák voltam, de a helyzet nem tette lehetővé, hogy folytassam a tanulást. Nagyon nehéz időket éltünk. Kisgyermek korom óta dolgozom. Emlékszem az első cipőmre, melyet a nagybátyám küldött Amerikából. Túl nagy volt rám, de viseltem, és más embernek éreztem magam, nagyon élveztem” – vallja be.

Miután összegyűjtött némi pénzt, Nikos visszaköltözött Korfura. Két gyermek édesapja, és egy Marokkóból örökbefogadott gyermek nevelőapja lett.

A tanulás iránti vágyát esti iskolákban csillapította, ahol fizikát tanult.

„Sosem hagytam ki egy órát sem, és mindig tartottam az iramot. Ha valamit nem értettem, a tanáraimhoz fordultam magyarázatért. Szívós voltam, de sok erőt és bátorítást kaptam a pedagógusoktól is, hogy soha ne adjam fel” – teszi hozzá. „Az iskola az élet forrása… a tanulás fiatalon tart.”

Azt is elmondta, hogy a családja nem bízott benne, hogy sikerrel jár majd. „Sok barátom helytelenítette a döntésemet, ma persze letagadják. De bebizonyítottam nekik, hogy ha valaki kitűz egy célt maga elé, eléri, ha elég kitartó."

Nikos készen áll az új kalandokra, hogy tanulmányait azon az egyetemen folytassa, ahol az egyik unokája is koptatja a padokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalimeraeger.blog.hu/api/trackback/id/tr716205132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása