Vannak márkák, melyek első ránézésre árulkodnak származásukról, vannak, melyek neve mögött mélyebb nemzetközi történet húzódik. Így van ezzel a Bvlgari márka is, amely valójában görög. Tudtad?
A céget Sotirios Voulgaris ezüstműves alapította, aki a görögországi, ipiroszi Paramythiából származott, ám úgy döntött, Rómában próbál szerencsét. Üzletét 1884-ben hozta létre a Via Sistinán, mely nagyon hamar az arisztokraták kedvenc helyévé vált. A Via dei Condottin álló ikonikus luxusszalon megnyitásában 1905-ben már fiai, Giorgo (Giorgios) és Constantino (Konstantinos) is a segítségére voltak. Sotirios 1932-ben bekövetkezett halála után fiai vitték tovább a vállalat irányítását, amely aztán az ő gyermekeikre szállt át. Közben a vállalat szépen lassan terjeszkedett, és Olaszország után már Párizsban, Genfben, Monte Carloban, majd 1970-ben New Yorkban is megvetette a lábát, különleges csoportot hozva létre a Bvlgari órák gyártására. 1993-tól repertoárjuk parfümgyártással is bővült, melyet szépen kimunkált üvegcsékbe töltenek.
A márka neve a család vezetéknevéből ered, támaszkodva a régi, kőbe vésett latin írásmódra, ahol az U betűt V-ként formázták.
2011-ben a LVMH vállalat hosszas érdeklődés után részvénycserével megvásárolta a Bvlgari részvények 51,4%-át, melyért cserébe a Bulgari család a Louis Vutton-Moët Hennessy vállalat részvényeinek 5,1%-t szerezte meg. A Bvlgari részvények fennmaradó része pedig résztulajdonosok kezében van.
Képek: Pixabay, Pinterest