A Kalimera Görög Kulturális Egyesület blogja

Kalimera Eger!

Az első görög hidrogén-üzemanyagtöltő állomás

2025. július 10. - kalimeraeger

Kép: www.greekreporter.com

Görögország elindítja az első hidrogén-üzemanyagtöltő állomást a "zöld" üzemanyagokra való átállás érdekében.

Jelentős előrelépés történt a "zöld" üzemanyagok és a fenntartható közlekedés terén Görögországban azzal, hogy a Motor Oil leányvállalata, az Avin által kifejlesztett, az ország első nyilvánosan hozzáférhető, kereskedelmi célú hidrogéntöltő állomását felavatták az Athéntól nyugatra fekvő Agioi Theodoroi városában.

Az Agioi Theodoroi állomás nem csupán egy kereskedelmi töltőállomás, hanem a Motor Oil stratégiai fordulópontja is, amely a "zöld" hidrogénökoszisztéma kulcsszereplőjévé kíván válni. Jövő évtől a vállalat korinthoszi finomítója megkezdi a "zöld" hidrogén előállítását, így Görögországban elsőként fog saját "zöld" üzemanyagot felhasználni finomítási műveletei során. Leányvállalatánál, az LPC-nél is hasonló átállást terveznek. Jelenleg az állomáson kiadott hidrogént az osztrák közüzemi áramszolgáltatótól, a Wien Energytől importálják.

Ez a kezdeti telepítés döntő lépés a szilárd hidrogénjármű-flotta görögországi elterjedésének előmozdítása felé, különösen a nehéz közlekedési ágazatok, például a nagy tehergépkocsik és buszok tekintetében. Működése megalapozza a hidrogénüzemű járművek görög piacra való belépését, azon az elven működve, hogy „a kínálat keresletet is teremt” egy olyan piacon, ahol jelenleg nincs ilyen infrastruktúra.

Az Agioi Theodoroi állomás 3 millió eurós beruházását 50 százalékban a Connective Facility Europe program társfinanszírozta, Loutraki önkormányzata és az Olympia Odos részvételével. Emellett az OSY is részt vesz a projektben, mivel egy közelgő pályázat keretében 50 hidrogénüzemű busz finanszírozását biztosította.

A Motor Oil hangsúlyozza a hidrogén-infrastruktúra bővítése iránti elkötelezettségét, és két további állomást tervez: egyet Thriasioban, egyet pedig Akratában.

A hidrogén gyors feltöltést (3-5 perc) és lenyűgöző hatótávolságot (több mint 700 kilométer) kínál, ami a közlekedés meggyőző alternatívájává teszi. Az olyan nagy autógyártók, mint a BMW és a Mercedes, aktívan tesztelik ezt a technológiát.

A technológiai előnyök ellenére a hidrogén jelenlegi ára továbbra is kihívást jelent. George Hatzimarkakis, a Hydrogen Europe vezérigazgatója a hivatalos bemutatón megjegyezte, hogy a költségek az orosz-ukrán konfliktus miatt emelkedtek: az öt évvel ezelőtti 10 euró/kilogrammról mára 15 euróra nőttek.

Az állomás beindítása összhangban van az Európai Unió által a tiszta közlekedés érdekében tett erőteljes lépésekkel. Az új alternatív üzemanyaginfrastruktúra-rendelet (AFIR) kötelező célokat ír elő a hidrogén- és elektromos töltőállomások számára.

Görögország nemzeti célkitűzése, hogy 2030-ig körülbelül 20 hidrogéntöltő állomást hozzon létre. Míg a hidrogéninfrastruktúra Európa-szerte még mindig fejlődik, jelenleg mintegy 300 állomás működik, az évtized végéig további 380-at terveznek. Világszerte 1150 hidrogéntöltő-állomás működik, és az elmúlt évben 125 új egységet helyeztek üzembe.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalimeraeger.blog.hu/api/trackback/id/tr4218905744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása