Az Egri Görög Önkormányzat blogja

Kalimera Eger!

A Görög Légierő első női F-16-os pilótája

2024. január 24. - kalimeraeger

Kép: www.greekreporter.com

Hrysanthi Nikolopoulou főhadnagy a Görög Légierő első női F-16-os pilótája, és erre nagyon büszke is.

A férfiak által dominált munkakörben a 28 éves, észak-görögországi Piges-ből származó pilóta az együléses vadászgéppel az Égei-tenger felett repülve szerzett magának hírnevet, mikor NATO és multinacionális légi hadgyakorlatokon vett részt Európa-szerte.

"Koncentrációra és a küldetés iránti elkötelezettségre van szükség, mert az veszélyekkel jár" - mondta a To Vima című görög lapnak.

"Az F-16-os vadászgép vezetése önmagában is különleges élmény, hiszen minden egyes repülés más-más érzelmeket kelt. Mindazonáltal a környezet annyira megterhelő, hogy minden másodpercben elkötelezettnek és koncentráltnak kell lenned azzal kapcsolatban, amit csinálsz.”

Hrysanthinak, mielőtt beült az F-16-os pilótafülkéjébe, és egyedül repült, kemény kiképzésen kellett átesnie. Négy évig tanult a Görög Légierő Akadémiáján (Ikaron Akadémia), és a képzést régebbi típusú kiképzőgépeken, például a T-41-es, T-2-es és T-6-os típusokon repülve folytatta, mielőtt az F-16-osra osztották be.

"Még mindig emlékszem, amikor először ültem be az F-16-os pilótafülkéjébe az oktatómmal. Nagyon vártam már, hogy megtapasztaljam a repülés érzését és a G-erőt is" - meséli Nikolopoulou a To Vima-nak.

"Mindig is szerettem a repülést és a vadászgépeket. A középiskolában mindenféle ösztönzés nélkül - mivel a családi környezetemnek semmi köze nem volt a repüléshez - úgy döntöttem, hogy bejelentkezem az Icaron Akadémiára. Ma a legszerencsésebb embernek érzem magam, hogy ezt a szakmát űzhetem. Megtiszteltetés, és nagyon büszke vagyok arra, hogy én lehetek az első nő az F-16-osoknál, és mindent megteszek majd azért, hogy a legjobbat nyújtsam a repülős pályafutásom során, mert ez nem csak egy munka, hanem egy szolgálat" - mondja.

Arra a kérdésre, hogy találkozott-e bármilyen nehézséggel a légi harci bevetések során, szűkszavúan válaszol, óvakodva attól, hogy valami nemzetbiztonsági szempontból nem megfelelőt fedjen fel: "Minden küldetés kihívást jelent a pilóta számára, a maga sajátosságaival és követelményeivel".

Nikolopoulou azonban elárulja, hogy a legnagyobb kihívást jelentő küldetés a "scramble". Elindítani a repülőgépet, a fedélzeten lévő legénységet, a lehető leggyorsabban a levegőben lenni és alakzatba állni, hogy az ellenséges repülőgépekkel szemben védekezzenek, azokat feltartóztassák és elfogják. Ez pályafutása során többször is megtörtént, amikor török repülőgépek sértették meg a görög légteret az Égei-tenger felett.

"Mindazonáltal, mivel a légierőnél az olyan fogalmak, mint az együttműködés és a bajtársiasság összefonódnak a munkával és a küldetés teljesítésével, a férfi kollégák szinte azonnal elfogadtak. Emellett a családom a kezdetektől fogva támogatott ebben a döntésemben, és ma már nagyon büszkék rám" - mondja Nikolopoulou a To Vima című lapnak.

Nikolopoulou jelenleg a 110. vadászrepülőszázadnál szolgál a görög légvédelem szívében, Larissában.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalimeraeger.blog.hu/api/trackback/id/tr4018310175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása