Kép forrása: Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium
Hétfőtől újféle járatok színesitik a főváros tömegközlekedését.
A spanyol Irizar e-mobility cég által gyártott buszok jelenleg teszt üzemmódban működnek. Külsőre inkább egy vonatkocsira hasonlítanak, azonban teljes mértékig egy busz funkcióival rendelkeznek.
A próbaüzem jelenleg a 2-es troli vonalán, az Ano Kypseli – Pagrati – Kaisariani szakaszon folyik, és egy hónapig tart. Az Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium még nem hozta meg a végleges döntést azzal kapcsolatosan, hogy melyik gyártó elektromos közlekedési eszköze felelne meg leginkább Athén utcáira. Ezidáig öt különféle tesztelés zajlott, mely szeptemberben kezdődött. Három kínai és két európai cég termékét próbálták ki. A Minisztériumnak ebben az OASA is segítségére van, akik a tömegközlekedést üzemeltetik Athénban.
A terv, hogy 2022-re állandósítják az elektromos buszokat a fővárosban, és egész Európában itt lesz a legtöbb ilyen közlekedési eszköz. Ez nagyjából 200-220 elektromos buszt jelent. Ehhez azonban az infrastruktúra is fejlesztésre szorul, természetesen ezen is dolgoznak.