A Kalimera Görög Kulturális Egyesület blogja

Kalimera Eger!

Új vasútbiztonsági törvénytervezet Tempi árnyékában

2025. május 09. - kalimeraeger

vasut_pb.jpg

Kép: Pixabay

Kyriakos Mitsotakis miniszterelnök ismertette a görög vasúthálózat biztonságáról és korszerűsítéséről szóló törvényjavaslat legfontosabb rendelkezéseit. Hangsúlyozta, hogy a cél a hálózatba vetett közbizalom helyreállítása, amelyet súlyosan aláásott a görög történelem legtöbb halálos áldozatot követelő, 2023-as tempi vonatszerencsétlenség.

A törvényjavaslat az Európai Unió Vasúti Ügynökségének (ERA), a Görög Légi és Vasúti Baleseteket Vizsgáló Hatóságnak (HARSIA) és a Vasúti Szabályozó Hatóságnak (RAS) az ajánlásait foglalja magában.

Mitsotakis szoros, 15 hónapos határidőt szabott meg a korszerűsítések végrehajtására, amelyek révén az országos vasúthálózatot fejlett biztonsági funkciókkal, többek között telematikai, automatikus jelző- és fékrendszerekkel szerelik fel.

„Az automatikus fékrendszer sikeres tesztelésen esett át, és szeptemberre minden, az ország fő vasútvonalain közlekedő vonatra felszerelik” - mondta.

A miniszterelnök azt is elárulta, hogy hamarosan elindul egy új platform, a Railway.gov.gr, amely lehetővé teszi a nyilvánosság számára a vasúti adatok és biztonsági frissítések elérését.

Mitsotakis bejelentette a Görög Vasúti Szervezet (OSE), a GAIAOSE - a vasúttal kapcsolatos ingatlanokat kezelő állami vállalat - és az ERGOSE, az OSE projektekkel foglalkozó részlege egyesülését. Az új egység a magánszektor gazdasági elvei szerint fog működni, a Public Power Corporation (PPC) modelljét követve.

„Célunk, hogy az OSE-t modern és virágzó vállalattá alakítsuk át, hasonlóan a PPC-hez, amelyet 2019-ben csődközeli állapotban örököltünk meg, és amely ma már egy növekvő vállalat” - mondta.

A miniszterelnök azt is kiemelte, hogy minden szinten új biztonsági és szakmai kultúrát kell meghonosítani. Megjegyezte, hogy a modernizációs kezdeményezés jelentős változtatásokat igényel.

Bejelentette továbbá, hogy a Hellenic Trainnek, az ország vasúttársaságának saját beruházásokat kell végrehajtania, különösen új gördülőállomány beszerzése terén.

„Az államnak a tempi tragédia okozta kollektív gyászra úgy kell válaszolnia, hogy a katasztrófa kiváltó okaival foglalkozik” - mondta Mitsotakis. „Új lapot fogunk nyitni a görög társadalom történelmének egy fájdalmas fejezetében”.

A múlt hónapban Mitsotakis bejelentette a kabinet átalakítását, hogy visszaszerezze a közvélemény bizalmát és újraszervezze kormányát a 2023-as tempi vasúti katasztrófa állítólagos eltussolása miatt egyre nagyobb közfelháborodást kiváltó ügy miatt. A lépésre azért került sor, mert kormányára egyre nagyobb nyomás nehezedik az 57 halálos áldozatot követelő tragédia kezelése miatt.

Idén februárban és márciusban többszázezer tüntető vonult utcára Görögország-szerte, hogy felelősségre vonást és igazságszolgáltatást követeljen Tempi áldozatainak. A tüntetések a kormány reakciója és az ország vasúthálózatával kapcsolatos biztonsági problémák megoldásának vélt elmulasztása miatti széleskörű csalódottságot tükrözték.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalimeraeger.blog.hu/api/trackback/id/tr318856244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása