Az Egri Görög Önkormányzat blogja

Kalimera Eger!

A kor csak egy szám

2019. szeptember 26. - kalimeraeger

Ugye te is egyetértesz?

szorfos.jpg

Kép: Greekreporter

Sokan osztják Anastasia Gerolymatou véleményét. A 81 éves hölgy azonban nemcsak beszél, tettekkel is bizonyít: a napokban került be a Guinness Rekordok Könyvébe, 2019. augusztus 24-én ugyanis a kefaloniai Skalaból átszelte a habokat a Peloponnészoszi-félszigeten lévő Kyllinibe.

A görög nagymama 18 tengeri mérföldet tett meg szörfdeszkáján 6 óra alatt. 40 éve álmodott erről az útról.

“41 évesen kezdtem el szörfözni, mikor a második férjemmel és a gyerekeimmel nyaraltunk. Utolsó napunkat töltöttük már, mikor megláttam egy férfit szörfözni, és teljesen magával ragadott. Azonnal elsétáltam a kölcsönzőhöz, és béreltem egyet. Ez volt az első élményem a deszkán.”

Anastasia így emlékszik vissza a tanulási időszakra: “Természetesen nagyon nehéz volt, mivel az Atlanti-óceánnál nyaraltunk éppen. A szél nagyon erős volt, én pedig azt sem tudtam, hogyan másszak vissza a szörfre, de aztán megoldottam. Las Palmas-on voltunk, a Kanári-szigetek egyik tagján. Öt vagy hat évre rá megvásároltam a saját szörfömet, és a saját magam tanára lettem.”

A friss Guinness rekorder 1954-ben hagyta el szülőhelyét, Kefaloniát, és nem is tért vissza 22 évig. Négy esztendeig Athénban élt, majd Svájcba költözött. Amilyen gyakran tud, hazalátogat a kefaloniai családi házba.

A napbarnított hölgy imád kertészkedni, és természetesen a hullámokon lovagolni. Különösen örül, hogy a szörf egy olyan vízi sport, melynek semmilyen káros hatása nincs a környezetre, nem úgy, mint a hajós sportoknak. Felemelte szavát a Jón-tengeren folytatott kőolajfeltárások ellen, véleménye szerint nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a szél-és napenergia felhasználására.

Anastasia bátorítja a görög fiatalokat is: “Tudom, hogy sokan nagyon nehéz helyzetben vannak, bizonytalan a jövőjük, kevés pénzért dolgoznak. De sosem szabad feladni, mindig van egy járható ösvény, amit követhetünk.”

A görög szörföst motiválta három unokája, és a tudat, hogy ők majd így emlékeznek rá. Tervei szerint addig folytatja ezt a sportot, amíg egészsége engedi, erre pedig nagyon odafigyel, ügyel a táplálkozására, mindig lefoglalja magát valamivel és a szenvedélyeinek él. Több rekordot azonban nem kíván felállítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalimeraeger.blog.hu/api/trackback/id/tr2015173798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása